Met Buzzpress regel je online je eigen PR. Bedrijven hebben zo de mogelijkheid om snel en eenvoudig met de juiste journalisten en bloggers in contact te komen. Met een persbericht, maar ook als spreker voor een interview of item bijvoorbeeld. Daarvoor heb je geen dure PR-adviseurs nodig, met deze tool doe je het gewoon helemaal zelf. En voordat je een persbericht verstuurt, kijkt een ervaren journalist nog even mee naar de tekst. Die feedback kun je vervolgens weer zelf verwerken, zodat de kans op PR nóg groter wordt.
Iedere dag worden in Nederland honderden persberichten verstuurd. De meeste daarvan belanden ongelezen in de prullenbak van mailboxen, zo hebben we als journalisten zelf ervaren. Het is onze missie om hier iets aan te doen. Bovendien zien we bij journalisten en bloggers een duidelijke behoefte om snel met de juiste deskundigen in contact te komen voor een interview of item. Omdat we snappen dat de meeste bedrijven niet een hele PR-afdeling kunnen optuigen, hebben we deze online tool gemaakt. Zo kun je zelf aan de slag, tegen minimale kosten.
Dat we uniek zijn gaan we niet roepen. Dat klinkt al snel een beetje afgezaagd. Maar dat deze tool is bedacht en ontwikkeld door journalisten, maakt Buzzpress toch wel een beetje extra bijzonder. We zitten al jarenlang ook aan de andere kant van de tafel en weten daarom precies hoe een journalist of blogger zijn persbericht graag consumeert. Die kennis hebben we verwerkt in Buzzpress. Voordat je persbericht wordt verstuurd, doen wij even een final check. Daarnaast hoef je bij ons geen duur abonnement af te sluiten. PR genereren was zelden zo goedkoop eigenlijk.
Maar goed, je wilt natuurlijk wel weten waar je voor betaalt. Logisch. Allereerst hoef je met Buzzpress niet meer zelf op zoek naar de juiste journalisten en bloggers. Die selecteert de tool automatisch voor je zodra je de onderwerpen hebt ingevoerd. Dat scheelt een hoop gedoe. Daarnaast is er de final check door ons, de journalisten dus. Voordat je persbericht op weg gaat naar de krant, radio, televisie en tal van websites lezen wij even mee. Die feedback kan net het verschil zijn tussen een enkeltje richting prullenbak of onbetaalde free publicity.
Het systeem achter Buzzpress is best een dingetje. We besparen je alle ingewikkelde codetaal, maar het systeem herbergt meer dan 5000 journalisten en titels. Die hebben we allemaal keurig netjes geselecteerd op interesses en doelgroepen (iets dat we overigens wekelijks bijhouden). Kies je als gebruiker bijvoorbeeld het onderwerp carrière, dan herkent het systeem automatisch de juiste journalisten, bloggers en influentials.
Buzzpress dekt ruim 90 procent van het Nederlandse medialandschap. Van bekende kranten en tv-programma’s tot lokale nieuwssites en kleine vakbladen.
We doen meer dan alleen een punt of komma op de juiste plaats zetten. Je krijgt van ons advies over de kop, inleiding en structuur van het persbericht. We doen ook voorzetjes (‘zo zou je het ook kunnen doen’). Het is vervolgens aan jullie zelf om dit wel of niet te gebruiken.
Dat ligt ‘m vooral aan het persbericht en in hoeverre dat aansluit op de behoefte van journalisten en bloggers. De Telegraaf zal een nieuwe feature voor je start-up niet meteen op de voorpagina zetten natuurlijk, maar voor mediatitels als Sprout of Startupjuncture kan dit daarentegen wél heel interessant zijn. Wat we in ieder geval kunnen garanderen is dat je met Buzzpress maximaal bereik genereert bij de voor jou relevante journalisten, bloggers en influentials.
De factuur krijg je van ons via de mail. Zelf downloaden kan ook. Je vindt de rekening op je eigen beheerpagina.
Log in en ga naar je beheermodule. Hier vind je onderaan de lijst met verstuurde persberichten.
Het kan zijn dat je na een poosje denkt: shit! Ik wil vaker een persbericht versturen dan mijn abonnement toestaat. Geen probleem. In je beheermodule vind je een knop die je van een Light-abonnement naar een Pro-abonnement begeleidt. Het is een fluitje van een cent.
Daarvoor kun je ons mailen (info@buzzpress.nl) of je belt gewoon even. De nummers vind je onderaan deze pagina.
We vinden dat we iedere mail binnen 24 uur moeten beantwoorden. Gebeurt dat onverhoopt een keertje niet? Dan zullen we waarschijnlijk wel ziek, zwak of misselijk zijn. Een andere reden kunnen we eigenlijk niet zo snel bedenken.