Verwacht dit...

Je bedrijf groeit, klanten weten je te vinden. Dat is mooi, maar je ambities reiken verder. Daarvoor moet je meer potentiële klanten bereiken. Dat kan met reclame, maar ook door middel van free publicity. Maar hoe kom je met je verhaal nou in de media?

Een actieve mediabenadering gaat je daarbij helpen. Dat heeft tal van voordelen, zeker wanneer je als bedrijf aan het groeien bent. Zo word je bijvoorbeeld niet verrast als een journalist een keer aan de telefoon hangt en je eigenlijk niet zo goed weet wat je moet vertellen. Beschouw zo’n mediastrategie vooral als houvast. Jij en je collega’s hebben helder op het netvlies wat de kernwaarden zijn van de organisatie en hoe, waar en wanneer jullie die willen communiceren. Je kunt zelfs eigen verhalen gaan publiceren.

Maar let wel: roepen dat je uniek bent en een optimale service levert, daar kom je echt niet meer mee weg. Klanten en andere stakeholders willen echte (en dus geloofwaardige) verhalen. Daar gaan we naar op zoek. Samen. Dat doen we door middel van een strategiesessie met mensen in de organisatie waarin wij als nieuwsjagers de verhalen boven water krijgen waarmee je een publiek wél in beweging krijgt. De basis hiervoor heet storytelling. Een mooi voorbeeld hiervan is de toespraak die Steve Jobs ooit gaf op de Stanford University. Het duurt ongeveer 14 minuten, maar is de moeite waard.

Leer dit...

  • Wat het verhaal is achter je bedrijf
  • Hoe je dat verhaal consequent in de media brengt
  • Hoe je focus aanbrengt in je verhaal naar buiten
  • Hoe je kunt denken als journalisten
  • Hoe je klanten bindt met een goed verhaal

De workshop

  • Lengte: dagdeel
  • Aantal personen: van 1 tot 5
  • Prijs: op aanvraag
  • 1. Mediascan

    We scannen je bedrijf door de ogen van een journalist. Waar schuilen de nieuwswaardige verhalen?

  • 2. Klantencontact

    Wat vertellen klanten over je bedrijf? We achterhalen dat met behulp van interviews.

  • 3. Strategiesessie

    Tijdens deze sessie met sleutelfiguren vinden we samen uit wat het echte (nieuwswaardige) verhaal is van de organisatie.

  • 4. Advies op maat

    Je krijgt een op maat gemaakt advies, waarbij we je ook helpen om content te genereren die interessant is voor klanten en media.

  • 5. Focus

    We helpen je focus aan te brengen in je berichtgeving naar buiten. Wanneer reageer je wel op de actualiteit en wanneer niet? Als je altijd overal op reageert is dat niet goed voor je geloofwaardigheid.

  • 6. Klanten

    Samen onderzoeken we hoe je bestaande en nieuwe klanten kunt binden met content. Dat kan door middel van een nieuwsbrief, maar ook via onderzoek, interviews en evenementen.

Meer weten over mediastrategie?