Verwacht dit...

Uitgenodigd voor een interview? Gefeliciteerd. Dit is de ultieme kans om in één keer een groot publiek te bereiken. Maar zorg er nu wel voor dat je verhaal klopt.

Wat ga je vertellen? Wat vertel je vooral niet? Hoe ga je om met lastige vragen? En hoe voorkom je dat je na afloop zegt: waarom heb ik dit voorbeeld niet aangehaald? De pers goed te woord staan is nu eenmaal een hele kunst, zoals dit recente, maar toch al beroemde voorbeeld met de topman van Blokker laat zien. Hier geldt: oefening baart kunst. Deze training is gericht op het formuleren van de juiste kernboodschappen voor jouw organisatie, producten en diensten. Zonder dat je daarin verstrikt raakt, want het moet wel een beetje menselijk blijven.

We behandelen de verschillende interviewtechnieken en oefenen uiteraard in de praktijk. Verwacht vooral geen wetenschappelijk praatje, rechtstreeks gekopieerd uit de studieboeken. In plaats daarvan geven we je makkelijk toe te passen handvatten die je helpen je verhaal te doen. In welke situatie dan ook.

Leer dit...

  • Formuleren van je (kern)boodschappen
  • Krachtig verwoorden van die kernboodschap
  • Menselijk overkomen
  • Tijdens interview regie in eigen hand houden
  • Omgaan met lastige vragen
  • Communiceren tijdens een crisissituatie

De workshop

  • Lengte: dagdeel
  • Aantal personen: van 1 tot 6
  • Prijs: op aanvraag
  • 1. Je pitch

    Vertel in 1 minuut wat jouw organisatie uniek maakt.

  • 2. Theorie

    In maximaal drie kwartier loodsen we je door de belangrijkste interviewtechnieken.

  • 3. Case oefenen

    Je krijgt van ons een case die je kunt voorbereiden. Dan volgt het interview dat we na afloop analyseren.

  • 4. Case oefenen

    Tijd voor een tweede case. In dit proefinterview volgen wat meer lastige vragen.

  • 5. Vragen

    Er leven ongetwijfeld de nodige vragen. Vertel ze ons, we gaan maar wat graag met jullie in gesprek.

Meer weten over de mediatraining?