Verwacht dit...

Hoe kom ik in de krant of bij jullie op de radio? Het is een vraag die ons de afgelopen jaren bijna wekelijks wordt gesteld. Toegeven, meestal verkopen we nee. Want ‘we zijn echt uniek’ en ‘bieden optimale service’ zegt zo weinig. Hoe het wél moet? Tijdens deze workshop (ga uit van een uur of twee) nemen we de mensen van jullie organisatie mee in de wereld die nieuwsredactie heet. Leer onder meer wat nieuws is, hoe een krant, magazine of uitzending in elkaar wordt gezet, wanneer je kunt spreken van een goed verhaal, welke afwegingen daarbij gemaakt worden en waarom het ene persbericht wél en het andere absoluut niet scoort. We stemmen de inhoud af op de specifieke vragen die leven in de organisatie.

Leer dit...

  • De 3 bouwstenen voor een goede mediapitch
  • Echt nieuws herkennen
  • Een goed persbericht opstellen
  • De elementen van succesvolle storytelling
  • Verhalen vinden in de organisatie

De workshop

  • 2 uur
  • van 3 tot 20 personen
  • prijs op aanvraag
  • 1. Theorie

    Wat is nieuws en hoe herken je dat?

  • 2. Een mediapitch

    Welke 3 essentiële vragen stel je jezelf als je je organisatie gaat pluggen bij journalisten?

  • 3. Storytelling

    Waarom is dit zo belangrijk en hoe vind je verhalen in je eigen organisatie?

  • 4. Persberichten analyseren

    Aan het werk nu! Aan jullie de opdracht om persberichten die naar ons zijn verstuurd op waarde in te schatten.

  • 5. Vragen

    Er leven ongetwijfeld nog de nodige vragen. We gaan graag met jullie in gesprek.

Meer weten over de mediaworkshop?