Persbericht laten schrijven door Buzzpress
Buzzpress biedt verschillende smaken. Zo kun je zelf een persbericht opstellen, dat door ons laten controleren en vervolgens met de online tool versturen. Dat is supersnel en supereenvoudig. Je kunt er ook voor kiezen om het schrijven van het persbericht uit te besteden. Daarvoor kun je contact opnemen met één van onze ervaren journalisten, die vind je onderaan deze pagina. Het versturen van het persbericht werkt uiteindelijk op dezelfde manier. Dat doe je gewoon zelf.
Wanneer schrijf ik een persbericht?
Je hebt nieuws waarmee je naar buiten wilt. Een productlancering, de uitbreiding naar het buitenland, de resultaten van een onderzoek of een noemenswaardige innovatie. Met een persbericht breng je dat nieuws onder de aandacht van journalisten. Als er redacties zijn die jouw persbericht oppikken, dan levert je bedrijf dat extra naamsbekendheid op natuurlijk. Zo'n nieuwsbericht is veel waardevoller dan een advertentie.
Nemen journalisten mijn persbericht over?
Dit is met afstand de meest gestelde vraag die we krijgen. Het antwoord is niet zo eenvoudig. Garanties dat je persbericht wordt geplaats kunnen we niet geven. Dat kan niemand. Feit is dat het ene persbericht door het dak gaat, waar het andere persbericht vrijwel niets doet. Dat ligt aan veel verschillende factoren. Van timing tot overig nieuwsaanbod en een beetje geluk. Maar vaststaat dat inhoud en relevantie de belangrijkste voorwaarden zijn voor succes met je persbericht.
Persbericht laten schrijven voor maximaal bereik
Door het schrijven van je persbericht over te laten aan een ervaren journalist, vergoot je de kans op succes. De journalisten die zich bij Buzzpress hebben aangesloten, weten hoe je een goede maakt, een treffend intro schrijft en wat er verder nog in het persbericht moet. Ook belangrijk: ze voorkomen dat je een boodschap de ether in slingert die in alles een advertentie ademt. Té commerciële persberichten worden zelden overgenomen.