Wat doet een PR-bureau? Het verschil met Buzzpress

PR, oftewel Public Relations. Die term kennen de meeste Nederlanders wel. Maar wat doet een PR-bureau eigenlijk? In de praktijk is het PR-bureau ervoor om relaties te onderhouden met de media. Dat kan het versturen van een persbericht zijn, maar ook zoiets als het organiseren van een persevent. Buzzpress is een online PR-tool die helemaal draait om het schrijven, versturen en monitoren van persberichten. Omdat we zoveel mogelijk hebben geautomatiseerd, ben jij bij Buzzpress heel wat voordeliger uit. Dat maakt van Buzzpress dé online PR-tool voor bedrijven die zo af en toe de media opzoeken en niet de middelen hebben om hiervoor een duur PR-bureau in te schakelen.

PR-campagne goed en makkelijk opzetten

Eenvoudig en snel. Dat is wat je bij Buzzpress krijgt. Het opzetten van een PR-campagne heb je al binnen 10 minuten geregeld. Het is een kwestie van inloggen, de juiste categorieën selecteren en je persbericht uploaden. Wij checken de inhoud nog even waarna je persbericht klaar staat om te worden verzonden. Zo simpel is het eigenlijk. Zo biedt Buzzpress aardig wat voordelen ten opzichte van een regulier PR-bureau.

  1. 1. Het is supergoedkoop, al voor 250 euro kun je een persbericht versturen
  2. 2. Je krijgt na twee weken een rapportage met het mediabereik. Dat is onderdeel van de service, bij een regulier PR-bureau betaal je hiervoor fors extra
  3. 3. Je kunt je persbericht zelf opstellen, ervaren journalisten lezen daarna nog even met je mee.

Buzzpress, een ander PR-bedrijf

Buzzpress is dus geen standaard PR-bureau. We zijn een online tool waarmee je jouw persberichten kunt opstellen, laten controleren, versturen en monitoren. Dat doen we voor een waanzinnig voordelige prijs van 250 euro per keer. Met een abonnement ben je zelfs nóg goedkoper uit, tot 160 euro voor één persbericht.